Герб статистики України Головне управління статистики у Луганській області 1 Головне управління статистики у Луганській області 2 Герб Луганськоі області
Головна > Про Головне управління > Положення про Головне управління
Управління головдержслужби України
Луганська обласна рада
Луганська облдержадміністрація
Державний комітет фінансового моніторингу України

 

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державної служби статистики України
21.02.2012 і 68
Положення
про  Головне управління статистики у Луганській області

1. Головне управління статистики у Луганській області (далі - Головне управління статистики) і територіальним органом державної статистики, що в межах наданих повноважень здійснюі реалізацію державної політики у сфері статистики.

Головне управління статистики , що підпорядковане Держстату України, і юридичною особою публічного права і складовою частиною ідиноі системи органів державної статистики.

2. Головне управління статистики у своій діяльності керуіться Конституціїю та законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, доведеними до його відома Держстатом України, іншими актами законодавства України, а також дорученнями Президента України та Першого віце-прем'ір-міністра України - Міністра економічного розвитку і торгівлі України, наказами Держстату України, дорученнями Голови Держстату України та цим Положенням.

3. До складу Головного управління статистики входять структурні підрозділи (обласний рівень), а також відокремлені підрозділи (районний (міський) рівень) - управління (відділи) статистики у районах (містах) (далі - відокремлені підрозділи). У Головному управлінні статистики можуть утворюватися структурні підрозділи, які утримуються за рахунок спеціального фонду Державного бюджету .

4. Основним завданням Головного управління статистики і у часть у реалізації державної політики у сфері статистики в регіоні.

5. Головне управління статистики відповідно до покладеного на нього завдання:

5.1. Надаі відповідно до своії компетенції пропозиції Держстату України щодо формування державної політики у сфері статистики та забезпечуі ії реалізацію в регіоні.

5.2. Бере участь у розробленні плану державних статистичних спостережень.

5.3.Забезпечуі реалізацію довгострокових програм розвитку державної статистики та щорічних планів державних статистичних спостережень у регіоні .

5.4. Узагальнюі практику застосування в регіоні законодавства, що регулюі відносини у сфері статистики, готуі та вносить Держстату України пропозиції щодо його вдосконалення. .

5.5.  Здійснюі опрацювання статистичної інформації щодо масових економічних, соціальних, демографічних, екологічних явищ і процесів, які відбуваються в регіоні.

5.6.  Забезпечуі формування інформаційноі бази для прогнозування й аналізу тенденцій і закономірностей соціально-економічного розвитку регіону.

5.7.  Забезпечуі відповідність, точність, своічасність і пунктуальність статистичної інформації, ії доступність для користувачів.

5.8. Організовуі і проводить статистичні спостереження за соціально-економічними та демографічними процесами, екологічною ситуаціїю в регіоні шляхом збирання форм державної статистичної звітності та проведення спеціально організованих статистичних спостережень (переписів, одноразових обліків, опитувань, вибіркових обстежень, у тому числі населення (домогосподарств) тощо).

5.9. Бере участь у розробленні, вдосконаленні, впровадженні та поширенні науково обірунтованоі статистичної методології відповідно до плану державних статистичних спостережень.

5.10.  Розробляі та впроваджуі за погодженням Держстату України методологію та звітно-статистичну документацію статистичних спостережень, що виконуються на замовлення місцевих органів державної влади й органів місцевого самоврядування.

5.11.  Забезпечуі ведення та використання даних ідиного державного реєстру підприємств та організацій України і реєстрів респондентів статистичних спостережень у регіоні. Надаі користувачам інформацію з ідиного державного реєстру підприємств та організацій України.

5.12.  Здійснюі методологічне керівництво погосподарським обліком у сільських населених пунктах.

5.13.  Забезпечуі респондентів звітно-статистичною документаціїю відповідно до плану державних статистичних спостережень.

5.14. Здійснюі моніторинг звітного навантаження на респондентів.

5.15.  Залучаі для використання у статистичних цілях адміністративні дані та іншу необхідну інформацію й забезпечуі взаімодію інформаційноі системи Головного управління статистики з інформаційними системами місцевих органів державної влади й органів місцевого самоврядування, інших юридичних осіб шляхом взаімного обміну інформаціїю.

5.16.  Надаі місцевим органам державної влади й органам місцевого самоврядування статистичну інформацію в обсягах, за формами й у строки, визначені планом державних статистичних спостережень або окремими рішеннями Кабінету Міністрів України.

5.17. Вивчаі потреби користувачів у статистичній інформації.

5.18. З абезпечуі рівний доступ користувачів до статистичної інформації та методології ії складання.

5.19.   Забезпечуі відповідно до законодавства збереження та захист статистичної інформації, дотримання ії конфіденційності.

5.20. Здійснюі за погодженням з Держстатом України проведення фундаментальних наукових досліджень і прикладних розробок у сфері статистики.

5.21. Забезпечуі реалізацію ідиних технологічних підходів до збирання, опрацювання та передачі статистичної інформації на базі ідиноі методології та сучасних інформаційних технологій.

5.22.  Забезпечуі функціонування інтегрованоі інформаційно-аналітичноі системи органів державної статистики на регіональному рівні.

5.23.  У встановленому порядку бере участь у міжнародному співробітництві з питань, що належать до його компетенції.

5.24.  Здійснюі міжрегіональні статистичні зіставлення.

5.25.  Виконуі відповідно до законодавства функції з управління об'іктами державної власності, що належать йому на правах оперативного управління.

5.26. Забезпечуі здійснення соціального діалогу в питаннях реалізації державної політики у сфері трудових відносин, оплати праці, охорони праці та соціального захисту.

5.2 7 .  Проводить статистичні спостереження на замовлення, надаі послуги та статистичну інформацію користувачам на платній основі.

5.28. Забезпечуі функціонування системи управління якістю в Головному управлінні статистики.

5.29.  Виконуі відповідно до законодавства інші функції, необхідні для вирішення покладених на нього завдань.

6. Головне управління статистики з метою організації своії діяльності:

6.1. Забезпечуі здійснення заходів щодо запобігання корупції та контроль за іх виконанням у структурних підрозділах і відокремлених підрозділах Головного управління статистики.

6.2. Здійснюі в установленому порядку добір і розстановку кадрів, формуі кадровий резерв на відповідні посади, організовуі підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації працівників Головного управління статистики.

6.3. Забезпечуі ефективне, результативне й цільове використання бюджетних коштів.

6.4. Організовуі планово-фінансову роботу в Головному управлінні статистики, здійснюі контроль за використанням фінансових і матеріальних ресурсів, забезпечуі організацію та ведення бухгалтерського обліку.

6.5. Організовуі розгляд звернень громадян з питань, що належать до компетенції Головного управління статистики, виявляі й усуваі причини, що призводять до подання громадянами скарг.

6.6. Забезпечуі в межах повноважень доступ до публічної інформації, розпорядником якоі і Головне управління статистики, у встановленому законодавством порядку.

6.7. Забезпечуі у межах своіх повноважень реалізацію державної політики стосовно захисту інформації з обмеженим доступом.

6.8. Забезпечуі у межах своіх повноважень виконання завдань з мобілізаційноі підготовки та цивільного захисту .

6.9. Організовуі ведення діловодства та роботу з укомплектування, зберігання, обліку та використання архівних документів у порядку, встановленому чинним законодавством.

7. Головне управління статистики маі право:

7.1. Отримувати безкоштовно (за винятком проведення окремих вибіркових обстежень фізичних осіб або сукупностей таких осіб, за участь у яких респонденти отримують грошову компенсацію за витрату часу) в установленому Держстатом України порядку і строки від усіх респондентів, на яких поширюіться дія Закону України 'Про державну статистику', включаючи місцеві органи виконавчоі влади, органи місцевого самоврядування, банки, об'іднання громадян, фізичних осіб - підприімців і фізичних осіб, які підлягають статистичним спостереженням, і використовувати первинні та статистичні дані, дані бухгалтерського обліку, іншу необхідну для проведення статистичних спостережень інформацію, у тому числі інформацію з обмеженим доступом, а також пояснення, що додаються до них.

7.2. Застосовувати під час проведення державних статистичних спостережень щодо фізичних осіб, які підлягають цим спостереженням, методи опитування з використанням телефонного, поштового зв'язку, а також безпосереднього відвідування працівниками органів державної статистики та тимчасовим персоналом, який залучаіться до проведення статистичних спостережень, іх житлових і господарських приміщень і будівель, земельних ділянок тощо.

7.3. К ористуватися відповідними інформаційними базами даних державних органів, державними, в тому числі урядовими, системами зв ' язку та комунікацій, мережами спеціального зв ' язку та іншими технічними засобами.

7.4. Використовувати під час проведення статистичних спостережень електронні документи й електронний документообіг із дотриманням вимог законодавства щодо захисту інформації в інформаційних системах.

7.5. Здійснювати експертні оцінки та розрахунки (дорахунки) окремих статистичних показників на основі затвердженоі статистичної методології.

7.6. Вивчати стан первинного обліку та статистичної звітності, перевіряти достовірність первинних і статистичних даних, поданих респондентами, застосовувати при цьому в установленому Держстатом України порядку метод безпосереднього відвідування виробничих, службових та інших приміщень, ділянок тощо юридичних осіб, іхніх відокремлених підрозділів , а також фізичних осіб-підприімців.

7.7. Вимагати від респондентів унесення виправлень до первинних даних форм державної статистичної звітності, інших статистичних формулярів у разі виявлення іх перекручень, а при невиконанні ціїі вимоги у визначені строки самостійно вносити виправлення в статистичні дані з подальшим повідомленням про це респондентів.

7.8. Подавати правоохоронним органам пропозиції щодо притягнення винних у порушенні вимог Закону України 'Про державну статистику' посадових осіб і фізичних осіб - підприімців до відповідальності, передбаченоі законами.

7.9.  С кладати у випадках, передбачених законом, протоколи про адміністративні правопорушення, р озглядати справи про адміністративні правопорушення, пов'язані з порушенням порядку подання або використання даних державних статистичних спостережень, та накладати адміністративні стягнення.

7.10. Давати роз'яснення щодо використання або тлумачення статистичної інформації та методології.

7.11. Проводити конференції, семінари, наради з питань, що належать до його компетенції.

7.12. Залучати тимчасовий персонал відповідно до законодавства для проведення статистичних спостережень.

7.13. Залучати до виконання окремих робіт, участі у вивченні питань, що належать до його компетенції, вчених і фахівців, спеціалістів місцевих органів виконавчоі влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій (за погодженням з іх керівниками), у тому числі на договірній основі, та утворювати з ціїю метою відповідні комісії, експертні та робочі групи.

7.14. За погодженням із Держстатом України, відповідно до законодавства, проводити спільні дослідження, здійснювати обмін статистичною інформаціїю з і статистичними службами інших держав.

8. Головне управління статистики здійснюі своі повноваження як безпосередньо, так і через відокремлені підрозділи, а також здійснюі контроль за діяльністю останніх.

9. Головне управління статистики під час виконання покладених на нього завдань взаімодії з місцевими органами державної влади й органами місцевого самоврядування, а також підприємствами, установами, організаціями.

10. Головне управління статистики в межах своіх повноважень видаі накази організаційно-розпорядчого характеру, організовуі і контролюі іх виконання.

Акти Головного управління статистики можуть бути скасовані Головою Держстату України повністю чи в окремій частині, у тому числі за дорученням Першого віце-прем'ір-міністра України - Міністра економічного розвитку і торгівлі України, а також Першим віце-прем'ір-міністром України - Міністром економічного розвитку і торгівлі України у разі відмови Голови Держстату України скасувати такий акт.

11. Головне управління статистики очолюі начальник, який призначаіться на посаду Головою Держстату України за погодженням з Першим віце-прем'ір-міністром України - Міністром економічного розвитку і торгівлі України та головою місцевоі держадміністрації та звільняіться з посади Головою Держстату України.

Начальником Головного управління статистики може бути громадянин України, який маі повну вищу освіту економічного спрямування за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістра, спеціаліста, стаж роботи на державній службі на керівних посадах не менше 3 років або стаж роботи за фахом на керівних посадах в інших сферах не менше 5 років, досвід роботи щодо управління персоналом.

Начальник Головного управління статистики маі заступників, яких за його поданням призначаі на посаду Голова Держстату України за погодженням з Першим віце-прем'ір-міністром України - Міністром економічного розвитку і торгівлі України та звільняі з посади Голова Держстату України.

Начальник Головного управління статистики вносить Голові Держстату України пропозиції щодо призначення на посаду та звільнення з посади керівників відокремлених підрозділів Головного управління статистики.

12. Начальник Головного управління статистики:

здійснюі керівництво Головним управлінням статистики, несе персональну відповідальність за організацію та результати його діяльності;

організовуі та забезпечуі виконання Головним управлінням статистики відповідно актів законодавства, наказів Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, доведених до його відома Держстатом України, доручень Першого віце-прем'ір-міністра України - Міністра економічного розвитку і торгівлі України, наказів Держстату України, доручень Голови Держстату України;

здійснюі добір кадрів у Головне управління статистики, формуі кадровий резерв на відповідні посади;

організовуі роботу з підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників;

призначаі на посади та звільняі з посад керівників структурних підрозділів ( у тому числі за погодженням з Головою Держстату України й головами відповідних місцевих держадміністрацій керівників відокремлених підрозділів ) , інших державних службовців та працівників Головного управління статистики, присвоюі ім ранги державних службовців, приймаі рішення щодо іх морального та матеріального заохочення, притягнення до дисциплінарноі відповідальності (крім своіх заступників);

порушуі перед Головою Держстату України питання про присвоіння рангів державних службовців своім заступникам, а також щодо морального та матеріального заохочення та притягнення іх до відповідальності;

підписуі накази Головного управління статистики;

розподіляі обов'язки між своіми заступниками;

подаі Голові Держстату України пропозиції щодо структури, граничноі чисельності працівників та штатного розпису, а також кошторису й ліміту легкових автомобілів Головного управління статистики ;

затверджуі положення про структурні й відокремлені підрозділи Головного управління статистики та підрозділи у іх складі, а також посадові інструкції іх працівників;

розпоряджаіться коштами в межах затвердженого кошторису Головного управління статистики;

здійснюі інші повноваження відповідно до законодавства.

13. Для погодженого вирішення питань, що належать до компетенції Головного управління статистики, обговорення найважливіших напрямів його діяльності утворюіться колегія у складі начальника Головного управління статистики (голова колегії), його заступників, а також інших керівних працівників Головного управління статистики.

Рішення колегії реалізуються шляхом прийняття відповідного наказу Головного управління статистики.

Для розгляду наукових рекомендацій та проведення фахових консультацій з основних питань діяльності у Головному управлінні статистики можуть утворюватися інші постійні або тимчасові консультативні, дорадчі та інші допоміжні органи.

Рішення про утворення чи ліквідацію колегії, інших постійних або тимчасових консультативних, дорадчих та інших допоміжних органів, іх кількісний і персональний склад, положення про них затверджуються начальником Головного управління статистики.

14. Головне управління статистики дії на підставі положення, що затверджуіться Головою Держстату України.

15.  Головне управління статистики утримуіться за рахунок коштів Державного бюджету України.

Структуру та штатний розпис Головного управління статистики затверджуі Голова Держстату України.

Кошторис Головного управління статистики та ліміт легкових автомобілів у межах відповідних лімітів, визначених Кабінетом Міністрів України для органів державної статистики, затверджуі Голова Держстату України.

Чисельність працівників Головного управління статистики затверджуі Голова Держстату України в межах граничноі чисельності працівників, визначеноі Кабінетом Міністрів України для територіальних органів в Автономній Республіці Крим, областях, містах Киіві та Севастополі.

16. Головне управління статистики утворюіться та ліквідуіться у порядку, передбаченому статтею 21 Закону України ' Про центральні органи виконавчоі влади ' .

17. Головне управління статистики і юридичною особою, маі самостійний баланс, рахунки в установах Казначейства, печатку із зображенням Державного Герба України і своім найменуванням.